Qype logo Word lid van Yelp

Qype heeft zich aangesloten bij Yelp om je meer reviews, communities en bedrijven aan te bieden. Lees meer.

Kaart
Bewerken

Aanbevolen reviews

Je vertrouwen in ons is onze voornaamste zorg, dus bedrijven kunnen ons niet betalen om hun reviews aan te passen of te verwijderen. Leer meer.
  • 5.0 sterren
    12-10-2010

Studio 80 is mijn favoriete club in Amsterdam. Geen fancy uithangbord of dresscode, maar wel altijd een lange rij voor de deur. De populariteit zit hem in de eenvoud. Geen popie jopie bartenders, geen flitsende lichtshow en chique decor, maar gewoon een plek waar iedereen lekker zichzelf kan zijn.

Bij binnenkomst oogt het als een donker hol waar een paar wazige types staan te dansen, maar schijn bedriegt hier. Het publiek is zeer divers. Amsterdammers van alle soorten mengen zich hier met toeristen. De sfeer is zeer ongedwongen en het feestje gaat altijd door tot in de late uurtjes.

Wel altijd even checken van te voren wat voor feestje er is, want de muziek is zeer divers. Maar als je open staat voor wat variatie is dit de plek voor een avondje dansen. Meestal zijn beide zalen open en is er dus keus tussen twee stijlen.

6-10-2010

Tussen de grote toeristische toestanden op Rembrandtplein, moet je Studio 80 maar net weten te zitten. Met alle bombarie aan uithangborden en videoschermen valt de kleine zwarte deur niet echt op. Maar dat hoeft ook niet voor Studio 80, want hier komen alleen de mensen die het kennen en het waarderen. Veel jonge muzikanten, producers en andere kunstenaars maken hier hun debuut. Zoals Studio 80 zelf aangeeft is het een broedplaats voor jong talent.

De deuren gaan op een normale avond om 23:00 uur open en wanneer ze weer sluiten... dat is altijd een beetje een gewetensvraag. Wat ik je wel kan zeggen, is dat er na 5:00 uur geen alcohol meer geschonken wordt.

Qua muziek vind je in deze club live optredens en 9 van de 10 keer is het electro in allerlei verschillende jasjes. Jonge opkomende dj's, staan tussen nationale en internationale helden te draaien. Mijn persoonlijke favoriet is Katapult, de woensdagavond georganiseerd door het energieke duo The Hey Kids. Dj's uit de hele wereld, van New York tot Zürich, maar ook 'gewoon' uit Nederland draaien je hier de beats om de oren. The Hey Kids zelf kruipen meestal ook nog wel achter de draaitafels  en als dat gebeurt, kun je niet, niet kunt dansen. Zoals zij zelf zeggen zijn zij: "Fresh like coriander, dirty like your uncle & just a fuckin' party. Nou, dat zet de toon, toch?

7-10-2010

Verleden week pas was ik voor het eerst bij een feest in Studio 80, de discotheek waarvan ik voorheen had gedacht dat een soort plan b was voor mensen die bij de Escape, die ernaast zit, of een van de andere fancy discotheken in de buurt, niet naar binnen konden komen. Na ongeveer een kwartier binnen bleek dat een vooroordeel, net zoals mijn idee dat de electro/techno/dance muziek die er vaak gedraaid wordt, niets voor mij is.

Op het eerste gezicht valt de club niet op tussen de andere, ruim van neonlichten en schermen voorziene gelegenheden aan het Rembrandtplein. Maar de vaak ellenlange rij die voor de bescheiden zwarte deur staat, maakt toch dat je nieuwsgierig raakt naar wat daarachter schuilgaat. Het blijkt een lekkere basic discotheek met twee zalen en een rokersruimte boven. Binnen het interieur is er niet teveel gedoe gaande, in tegenstelling tot bij veel van de clubs in de buurt. Achter de draaitafel staan vaak jonge aanstormende talenten, die met hun enthousiasme zelfs de bevooroordeelden in het publiek mee weten te krijgen. Mijn ideeën over de club heb ik hoe dan ook volledig laten varen toen ik vorige week blij werd verrast. Ik heb zelfs alweer een nieuwe date staan voor dansavond binnen de muren van Studio 80, waarna misschien die laatste ster ook nog kan worden aangevinkt.

22-5-2011

Ravers Galore! Studio 80 geldt inmiddels al geruime tijd als de perfecte uitvalsbasis voor eenieder die op zoek is naar kwalitatieve techno, house en andere electronische stroming. Met een vernieuwende en dikwijls internationale programmering zit je bij Studio 80 eigenlijk altijd goed. Het is de enige club die ik ken die wegkomt met een totaal gebrek aan 'opsmuk'. Het idee is simpel; we schilderen alles zwart (lekker makkelijk in het onderhoud) en laten de muziek het werk doen. En óf dat een goed idee is! Geen servetjes onder je glas of fancy cocktails, gewoon een flinke bodem wodka en gaan. Als je op een eerste date bent en je wederhelft wil imponeren met prachtige dansmoves en een fantastische outfit, dan is Studio 80 misschien niet de beste plek. Omdat iedereen vanaf moment één staat te hossen wordt het er lekker warm en wil het nog wel eens voorkomen dat er iemand op je nieuwe schoenen gaat staan of dat je een biertje over je schouder krijgt. Maar heb je zin in een avond ongegeneerd genieten van topmuziek en een goede sfeer, dan is Studio 80 zeker een goede plek om al je vrienden naartoe te slepen! Legendarisch is ook het initiatief '24 Hour Party People'... de naam doet het al vermoeden; tijdens dit feestje kun je 24u uit je dakpan gaan!

Let op: de rij is vaak lang, dus sowieso voor half 1 verschijnen, anders sluit je achteraan en kan het een half uurtje duren.

• 3.0 sterren
    17-2-2012

Toch wel een van de bekendste "semi-underground" tenten van Amsterdam, altijd een heerlijke sfeer en goeie muziek. De af/aankleding van deze tent is wel echt rommelig en aan vernieuwing toe, maar....... that's taste....

• Qype Gebruiker andywo…
    • 0 vrienden
    • 1 review
    28-3-2012

Best underground club in Amsterdam and surroundings

• Qype Gebruiker Heribe…
    • 8 vrienden
    • 11 reviews
    4-3-2011

This is for me the best underground club from Amsterdam... Minimal Techno Techhouse the electronic music is here available and brought for you by big names and upcoming DJ / Producers from the world. Enjoy!

• Qype Gebruiker gaston…
    • 0 vrienden