Qype logo Word lid van Yelp

Qype heeft zich aangesloten bij Yelp om je meer reviews, communities en bedrijven aan te bieden. Lees meer.

Kaart
Bewerken
  • Rembrandtplein
    1017 CR Amsterdam
    Centrum

Aanbevolen reviews

Je vertrouwen in ons is onze voornaamste zorg, dus bedrijven kunnen ons niet betalen om hun reviews aan te passen of te verwijderen. Leer meer.
  • 5.0 sterren
    6-11-2010

Het Rembrandtplein. Net verbouwd, nog steeds een begrip voor velen.
    Dit plein is het plein waar de meerderheid van de Amsterdamse jeugd is begonnen met uitgaan. Het mooie plein is omgeven door horeca zoals de Three sisters, he Cool down café, clun Rain en Tante Roosje.

Hier kan je terecht voor een drankje, een hapje en een dansje.

Het Rembrandtplein hoort thuis in het rijtje grote pleinen van Amsterdam, zoals het Leidseplein en het Museumplein, waarvan het Rembrandt- en Leidseplein de 'uitgaanspleinen' zijn.

Hier moet je heen als je even lekker alles wilt vergeten en uit je dak wilt gaan. Wel is het zo dat de meeste horeca gelegenheden aan het Rembrandtplein de gelegenheden zijn waar top 40 wordt gedraaid en de Nederlandse nummers zijn helemaal niet weg te slaan uit de Alcatraz machines.

Je moet er van houden, en dat doe ik!

• 4.0 sterren
    30-5-2013
    41 check-ins

Het Rembrandtplein is toch een van de leukste pleinen in Amsterdam. Voor toeristen, maar ook voor Amsterdammers.
    Er zijn veel activiteiten op het plein. Overbodig te zeggen dat er een enorm aanbod is op het Rembrandtplein en Thorbeckeplein van kroegen, restaurants, café's en ander fijn amusement.
    Neem een half uurtje de tijd om te zien hoeveel mensen gekke capriolen uithalen bij de beelden van de Nachtwacht. Of bemachtig een plaats op een terras (dat is lastig bij mooi weer) en geniet van de stadgeluiden of van (al dan niet kwalitatief uitermate teleurstellende) straatmuziekanten.
    Wist je dat het plein een ideale plek is om op één van de nachtbussen te stappen die je elk half uur vanuit de stad naar elk hoekje van de stad brengen? Ideaal!
    En dames, let op. medio 2013 opent Magnum (ja, die van de ijsjes) hier een flagstore waar je zelf jouw smaken kunt samenstellen. Lekker!
    Dan nog twee hoogtepunten. Het beste wijnterras is gelegen aan het Rembrandtplein. Cafe Schiller (op nummer 24) heeft in het Parool voor alle geteste wijnen een 9,5 of hoger gekregen.
    Een ander hoogtepunt is de Ajax Experience. Je kunt het niet missen op de hoek van het plein.

4-11-2010

Ik vind het zo jammer dat ze de nachtwachtbeelden hebben weggehaald! Hoop dat ze even met vakantie zijn maar wel gewoon weer terugkomen. Baal er helemaal van omdat die beelden me het laatste jaar pas waren opgevallen.

Ik nam nooit de tijd om echt te kijken wat daar nou eigenlijk stond. Toen ik ontdenkte dat dit de Nachtwacht in beeld was, en me bedacht dat dit de naam 'Rembrantplein' meer kracht gaf, was ik blij verrast.

Sindsdien nam ik dus af en toe wel even de tijd om naar de beelden te kijken als ik er een drankje ging doen of naar de film ging.

Ik wacht geduldig af tot de hele meute weer terugkeert en ik weer naar ze kan kijken. En tot die tijd, zal ik aan ze denken.

• 5.0 sterren
    11-2-2013
    1 check-in

Mijn plein!

4-7-2013
    3 check-ins

Het Rembrandtplein is een plein waar Amsterdammers, toeristen en provincialen bij elkaar komen en waar menig tiener het Amsterdamse uitgaansleven ontdekt. Er zijn verschillende horecagelegenheden maar waar de nadruk van Leidseplein meer op poptempels en trendy tenten ligt, heeft het Rembrandtplein juist meer feestcafe's. Denk aan shotjes drinken, foute muziek (denk aan Nederlandstalige meezingliedjes, en muziek uit de jaren 80 en 90) en de polonaise doen samen met Sjonnie en Anita. Proud to be fout ;-). Voor de echte clubgangers heb je Escape en Studio 80 en als je liever rustig wilt kletsen, dan kan je naar o.a. De Kroon of Escape Caffe. Ook de hongerige bezoekers komen niets te kort. Er zijn genoeg verschillende restaurants en de zoetekauwen kunnen terecht bij de Magnum Store, waar je je eigen Magnum kan samenstellen, en Haagen Dazs. De prijzen liggen hier wel behoorlijk hoog en service is niet altijd goed dus als je dat belangrijk vindt, dan kan je beter ergens anders heen gaan.

• Qype Gebruiker eugene…
    • Londen, Verenigd Koninkrijk
    • 2 vrienden
    • 59 reviews
    5.0 sterren
    21-12-2011

Wat een grote ruimte..

31-10-2010

Gaat het Rembrandtplein nu eindelijk de allure van een echt plein krijgen? Want zeg nou zelf, het was al die jaren niet meer dan een doorgaansroute voor trams en taxi's. De wat suffe verwarde terrassen rond het plein, het beeld van Rembrandt dat een beetje verloren tussen de bosjes stond: niks kon het plein echt sfeer geven. Dat is nu veranderd. Het Rembrandtplein is op de schop genomen, er liggen grasmatten, en deze zomer zag ik daar opeens mensen op zitten en liggen - want dat doe je met gras in Amsterdam. Het beeld van Rembrandt heeft een nieuwe coating gekregen, en de beeldengroep die de Nachtwacht voorstelt, staat daar nu ook niet meer zo lullig bij. Misschien gaat het toch nog wat worden met dat Rembrandtplein.

Pagina 1 van 1