Qype logo Word lid van Yelp

Qype heeft zich aangesloten bij Yelp om je meer reviews, communities en bedrijven aan te bieden. Lees meer.

Kaart
Bewerken

Aanbevolen reviews

Je vertrouwen in ons is onze voornaamste zorg, dus bedrijven kunnen ons niet betalen om hun reviews aan te passen of te verwijderen. Leer meer.
    25-8-2014
    1 check-in

IJ-kantine is een prima plek om een kopje koffie te drinken als je met de veerpont aankomt en even moet wachten. De koffie is goed en de medewerkers zijn vriendelijk en behulpzaam.

Er is een speciale hoek voor de kinderen, dus papa's en mama's voor ons en kids ideaal.

De locatie is groot opgezet en heeft een fantastische blik op het water en Amsterdam.

De ontbijtkaart is prima, niets bijzonders.

Wifi is gratis en werkt goed

Het terras was dicht dus daar kan ik helaas weinig over zeggen behalve dat het uitzicht top is!

30-6-2014

Perfecte locatie, meteen als je de pont naar het NDSM-terrein af bent. Mooi gebouw: het was de kantine van de NDSM toen dit bedrijf nog hier actief was. Er heerst een aparte sfeer in dit gedeelte van. Amsterdam.

De koffie is er redelijk, het eten is goed maar niet bijzonder, het personeel is vriendelijk. Soms moet je wat lang wachten tot je wordt geholpen of je bestelling er is, andere keren gaat het snel. De rekening is wat hoog, de prijs-/kwaliteitverhouding klopt niet helemaal.

Ik blijf echter terugkomen, omdat de sfeer, het gebouw, de locatie en de vriendelijkheid van het personeel me aanstaan. Af en toe moet ik gewoon even naar dit deel van Amsterdam.

19-5-2014

Gister avond op het terras gegeten met 3 personen. De locatie en sfeer zijn super. Het was heerlijk om op een zodanige zonnige dag op het terras aan het water te kunnen zitten. De verdere ervaring was iets minder. De service is steeds erg rommelig (onlangs hebben we hier ook een borrel gedronken en toen ging het ook niet allemaal even soepel).
    We hebben eerst een drankje gedronken en toen eten besteld. Na de eerste ronde drankjes ging het daarna steeds mis met de bestelling van de volgende drankjes. We moesten de bediening er steeds aan herinneren dat we nog drankjes besteld hadden en dat deze niet door gekomen waren. We hebben dus lang op drankjes zitten wachten wat een gemiste inkomsten kans is voor het bedrijf en een vervelende ervaring voor de gast op een zonnig terras. Toen ons eten kwam werd dit naar de verkeerde tafel gebracht. Deze mensen hadden bijna hetzelfde besteld (alleen kwamen er nu voor en hoofd gerechten tegelijk op tafel). Doordat deze mensen begonnen te eten kon de fout niet meer hersteld worden. Wij hadden dit allemaal in de gaten maar er kwam op geen moment iemand naar ons toe om de situatie uit te leggen en wel aan de tafel die ons eten had gekregen.
    Doordat ze onze bestelling duidelijk daarna snel er doorheen hebben gedrukt had mijn vriend een hamburger die rare was in plaats van medium gebakken. Daarnaast was waren ook mijn scholfilets niet goed schoon gemaakt. Wij hebben toen nog koffie en thee gedronken waar bij mijn thee leek alsof de helft vergeten was. Ik kreeg een glas met een lepel erin zonder schotel, suiker of koekje zoals wel bij de koffie was gedaan. Dit zag er erg slordig en gek uit. Al met al dus niet een fantastische ervaring. We zullen nog wel terug komen om iets op het terras te drinken maar zullen hier niet snel weer gaan eten.

• 4.0 sterren
    28-8-2014

Goed eten, ruimtelijke omgeving, goede kaart, fijn terras, goed personeel en zowel zakelijk als privé een leuke stek om te vertoeven.

12-7-2014
    1 check-in

Vanaf de pont aangekomen op de NDSM-werf en bij aankomst lonkt gewoon de IJ-kantine. Fijn terras buiten, mooi uitzicht over het IJ en als je dichterbij staat ziet het er binnen ook nog eens fantastisch uit. Tot zover alles dikke prima. Maar dan het personeel.... dat neemt helaas alle positiviteit weg. Iedere keer lang moeten wachten en niet vriendelijk. Ik heb er alleen een drankje gedaan dus over het eten kan ik niets zeggen, maar met deze ervaring kom ik er niet snel weer.

30-3-2014

Veel te geprobeerd (geforceerd) hip, met prijzen die daar niet bij passen. Volgens mij willen ze een industriële, 'Berlijnse' vibe afstralen, en dat zou vooral de jongeren moeten aanspreken (correct me if I'm wrong). De prijzen gaan daar helemaal niet mee gepaard. Waarschijnlijk komt hipsterland alsnog massaal hier eten tussen de zoektocht door naar vintage elpees  of ouderwetse opoetruien in de IJhallen, maar ik laat me niet snel meer overhalen. Zeker in het eerste weekend van de maand mag je (te) lang wachten op een plekje, om vervolgens diep in je portemonnee te graven voor een ongeïnspireerde snack.

Het uitzicht is trouwens wel mooi.

12-7-2014
    1 check-in

Hele mooie locatie aan het water, maar dat is helaas ook het enige pluspunt. We hebben steeds erg lang moeten wachten op onze bestellingen en de bediening was ook niet bijzonder vriendelijk te noemen.

26-12-2013
    Vermeld in Blacklist

Vandaag wouden we lekker met zijn 2en gaan lunchen Ivm 2e kerstdag. Aangezien we nog niet eerder bij de ij kantine waren geweest was dit een mooie gelegenheid om dit toch eens te testen.

Toen we binnen kwamen, kwam de hostess ons al tegemoet lopen en bracht ons naar ons tafeltje aan het raam met uitzicht over het IJ.
    Het interieur geeft een "industrial-vibe" door zijn ruwe afwerking en grove indeling. Over de gehele wand loopt de bar. Boven de bar hangen planken voor de ramen waar de drankflessen hun rustplaats hebben gevonden.

Wij bestelden een koffie en thee, waarbij we bij de laatste de keuze hadden tussen munt of een koffertje. Hierbij gaven we aan dat we ook wilden lunchen en of we de kaart mochten.
    Toen de ober onze dranken kwam brengen liet hij ons achter zonder kaart en moesten wij via onze telefoon het Internet raadplegen om de kaart te kunnen bekijken. Wij bestelden een uitsmijter met ham/kaas op mais brood en een roerei met zalm.
    Om een lang verhaal kort te maken, de roerei was snotterig en was slechts voorzien van een half geroosterd broodje en mijn mais brood moest kennelijk plaats maken voor bruin brood.
    Eten was dus slecht. Helemaal omdat beide gerechten 8,50 per stuk moesten kosten. Voor dit soort bedragen verwacht ik toch op zijn minst gerechten die zijn bereid door iemand die weet wat hij/zij doet.

Nadat we het "eten" op hadden vroegen wij een ober om onze rekening...... en nog een keer..... en na een kwartier nog maar een keer aan een ander.  Na 25 minuten mochten we dan eindelijk betalen.

Conclusie...
    Het is dat de koffie erg lekker was en de locatie wat bijzonders had, anders had het toch echt maar 1 ster geweest. Voor mij eens maar nooit meer!

• 1.0 sterren
    27-3-2014
    1 check-in

Prachtige locatie, direct naast de pond en aan het water! Binnen is het geweldig ingericht, grof en industrieel gevoel, mooie lange bar. Heerlijk zitten aan het water zolang het personeel zin heeft om je op het terras te bedienen. En dan ben ik helaas met alles wat ik positief te zeggen heb over de IJ-kantine. Het personeel is niet vriendelijk, kort af en heeft blijkbaar wat beters te doen dan service bieden. Het eten was niet geweldig, de hamburger was gewoon te raw van binnen terwijl ze well-done waren besteld. En daarnaast waren er gewoon te veel kleine dingentjes die mij persoonlijk irriteerde! Denk aan een zoutvaatje wat niet werkte, keiharde bevroren boter bij het brood waar ze beter een hamer en bijtel bij hadden kunnen geven. Door deze ervaring is het voor mij een eens maar nooit *bleeeeeeeeep* weer ervaring!

14-11-2013

Geweldige locatie, direct naast het pondje aan het water. Leuke moderne inrichting met huge bar. Lekkere dranken en happen, maar dat mag ook wel als je naar de prijzen kijkt. Ik moest wel lang op de bediening wachten en halverwege onze lunch gingen ze opeens alle tafels om ons heen afruimen, verplaatsen en dekken voor het diner. Op 'n doordeweekse dag is dit gebouw misschien wat te groot en hoog om gezellig te zijn. Op een zonnige dag lijkt het wel een broeikas en is het binnen in de zon bloedheet! Maar bij deze schaarse Nederlandse zonnestralen kan je altijd nog buiten zitten op het terras aan het water en naar bootjes turen.

15-10-2013

Leuk establiesjement  aan het ij  met de botel en oud opleidingsschip "pollux"in zicht. Onder het nuttige van drank en spijs  gaasde ik naar de stroom mensen in draf om op tijd het pontje naar het bruisende centrum te halen.kpn hotspot.

10-6-2012
    1 check-in

De IJ-kantine ligt eigenlijk op de ideale plek als je van de GVB pont komt (Centraal Station richting NDSM werf) en het is er dan ook behoorlijk druk op het terras. Direct aan de aanlegplek van het pont, dus met 30 seconde lopen sta je op het grote en brede terras. Je kunt hier zitten aan tafel met banken en het heeft dus ook wel echt iets van een kantine, maar wel op de positieve manier van het woord.

Binnen is het erg mooi! Industrieel opgezet en met een werkelijk GEWELDIGE bar is het echt heel erg leuk ingericht.

Zelf heb ik het broodje van de dag genomen (Ossenworst met mosterd saus) en mijn vriendin het broodje buffel mozzarella met tomaat en pesto. Beide broodjes waren erg lekker en voor respectievelijk Euro 5,50 en Euro 6,50 ook prima geprijsd.

Maar toch 3 sterren, want helaas laat ook hier het personeel zoveel steken vallen dat ik van 4 naar 3 sterren moet gaan. Ik heb heel erg het idee dat de advertentie om dit personeel te werven als volgt is begonnen: "Heb je geen enkele interesse in horeca en ben je ook zeer ongeschikt? Kom dan bij ons...", want zoveel fouten bij het personeel heb ik nog nooit gezien. Een van de personeelsleden dacht zelf een soort Ton Cruise te zijn (Cocktail) en probeerde met allerlei bewegingen interessant over te komen. Het resultaat? Natuurlijk... alle glazen half leeg en de rest van het dienblad omver! TOPPERTJE! Daarnaast duurde het ontzettend lang voordat je dit 'halve glas' dan ook kreeg, want wij hadden rustig onze broodjes al op voordat het drinken goed en wel arriveerde.

Tip van flip:  het is een mooie plek en de kwaliteit van het eten & het drinken is prima te noemen, maar neem ajb goed personeel, want anders gaan mensen echt verderop kijken!

17-12-2012

De setting en uitzicht zijn geweldig. Wij hebben hier geluncht en konden de uitstraling zeer waarderen. Het eten was redelijk al waren de broodjes te hard om fatsoenlijk met mes en vork te eten. Helaas was de warme beenham behoorlijk afgekoeld omdat de bediening de boorden lang bij de uitgifte liet staan.

7-10-2010
    Eerste om een review te schrijven

Mocht je toevallig met de pont naar NDSM moeten en wat tijd te overbruggen hebben, is de IJ-Kantine een heerlijke plek om even een kop koffie te drinken. Met name als het weer meezit; het terras is prachtig met het uitzicht over het IJ.

Zie de IJ-Kantine niet aan voor een vlugge goedkope hap, het menu is uitgebreid en de prijzen behoorlijk. Voor een tosti betaal je al gauw €5. Maar de inrichting ziet er dan ook chique uit, de bediening staat niet zomaar in een spijkerbroek en nogmaals, de locatie is super.

Als je met de juiste verwachting naar de IJ-Kantine gaat, is het zonder meer een aanrader.

13-10-2010

De IJ-kantine op NDSM-terrein heeft een van de mooiste terrassen van Amsterdam, met een wijds uitzicht op het IJ en het havengebieden.  Als je na tien minuten van de pont afstapt, heb je direct het idee dat je even de drukke stad uit bent.  Als de zon in de binnenstad al snel achter de gevels is het verdwenen, kan je op het terras nog uren van de zon genieten. Ook in de winter is het een gezellig plek om even lekker te borrelen, want er is op de bovenverdieping zelfs een openhaard!

De IJ-kantine is een groot en hoog pand met een industriële moderne inrichting, waar je kunt dineren en lunchen (goedkoop is het er echter niet).  Check voordat je de oversteek waagt wel even of de IJ-kantine open is, want er worden ook soms bedrijfsborrels en besloten feesten gehouden.

• 4.0 sterren
    12-10-2010
    Vermeld in dorst

Afgelopen zondag heb ik voor de helft door gebracht op het terras van de IJ-Kantine. Het was er een drukte van jewelste want de maandelijkse rommelmarkt in de IJ-halen trokken veel publiek. Ook wij kwamen voor de tafels voor zooi - waar we toch erg leuke dingen tussenuit gevist hebben - en waren na een uur snuffelen toe aan koffie en een versnapering. Gelukkig vertrok er net een pont richting CS waardoor er voor ons een fijn tafeltje vrij kwam op het terras aan het water. De aardige jongen die ons hielp was snel en kwam ondanks de drukte ontspannen over. Dat hij onze laatste koffie even vergat is hem vergeven, wij werden ondertussen vermaakt door de mensen en de boten op het water. Ik blijf het NDSM terrein een stoere plek vinden, en al is er volgens mij geen stukje onontdekt , je voelt er toch ver weg van alles.

Pagina 1 van 1