Qype logo Word lid van Yelp

Qype heeft zich aangesloten bij Yelp om je meer reviews, communities en bedrijven aan te bieden. Lees meer.

Kaart
Bewerken

Aanbevolen reviews

×
Je vertrouwen in ons is onze voornaamste zorg, dus bedrijven kunnen ons niet betalen om hun reviews aan te passen of te verwijderen. Leer meer.
  • 4.0 sterren
    22-11-2010

Buiten dat Gassan Diamons een mega toeristentrekker is, ligt hier ook de oorsprong van het Amsterdam Diamond Center.
    Dit familie bedrijf (in handen van de Amsterdamse familie Leeser) doet het nog steeds erg goed en is veel in de media geweest door de bekende diamantroof.
    In de Nieuwe Uilenburgerstraat staat het mooie historische pand, wat wel een beetje verpest wordt door de vele touringbussen voor de deur.
    Na een rondleiding kan je bij stroopwafel man Odet heerlijke verse stroofwafels kopen!

• 3.0 sterren
    27-10-2010

Natuurlijk ben ik op de hoogte van het feit dat Gassan Diamonds echt een toeristische attractie in Amsterdam is en ik geen er ook niet geheel vrijwillig heen.

Ik moest hierheen voor een school opdracht en men vroeg of ik mee wilde op zo'n rondleiding om wat meer feeling met het bedrijf te krijgen. Natuurlijk doe ik dat, alles voor een beter cijfer.

Toch moet ik eerlijk toegeven dat de rondleiding echt heel leerzaam en leuk was. Er komt best wel veel bij kijken voordat die diamant op je ring of ketting beland en het is een fascinerend proces. Gassan schijnt een van de meest geavanceerde slijptechnieken te gebruiken en genieten dan ook een hoog aanzien in de diamanten industrie.

De rondleidingen zijn gratis en in meer dan 27 talen. Voor niets gaat de zon op natuurlijk dus het is stiekem wel de bedoeling dat er op het einde van de rondleiding een diamantje gekocht wordt. De rondleiding eindigt dan ook in de shop met een indrukwekkend assortiment juwelen en diamanten. Voor de echte dure aankopen zijn er speciale kamers waar je in alle rust je waar kan uitzoeken.

Leuk om een keer geweest te zijn als Amsterdammer. Zeker een tip mocht hier je interesse liggen.

• 4.0 sterren
    12-11-2010

Dé diamantair van Amsterdam, zonder twijfel. Hun prachtige pand is een toeristische trekpleister en huisvest sinds eind april de Fagshipstore van Deborah Leeser, die haar de collectie Choices op de markt bracht.

Voor zomaar een cadeau, een glimmertje, trouwring of andere serieuze aangelegenheid doe je er goed aan om tijdens je oriëntatietocht het pand van Gassan aan te doen.

Pagina 1 van 1